Søg i denne blog

tirsdag den 15. december 2015

Opfølgende tlf. konsultation hos dr. Päivi Shedd



Hejsa

I torsdags d. 10. december 2015 havde jeg en aftale om opfølgende telefon konsultation med Dr. Päivi Shedd kl. 18.00 dansk tid (man skal være opmærksom på at UK tid er 1 time bagud i forhold til DK tid - så når bookningen er kl. 17 - så er det rent faktisk kl. 18 - lidt info så man undgår at vente forgæves og spilde sin tid)

Jeg havde før opringningen fremsendt hende min laboratorie svar fra Tyskland, så hun havde relevante data at ordinere ud fra.

I samtalen kom vi ind på div. ting - fx. livsomstændigheder, søvn, almen velvære, hud og negle mm.

Hun har ordineret følgende:

  • Bi-Estr 30% estradiol + 70% estriol 0.4% (4mg/g) gel - 1 pump om morgenen da. 1-25 i cyklus - smøres på indersiden af overarmen el. indersiden af låret
  • Progesteron 4% (40mg/g) + Estradiol 0.04% (0.4mg/g) gel - 1 pump om aftenen på dag 1-25 i cyklus - påsmøres indersiden af arm el. lår
  • DHEA 15mg + Pregnenolone 30mg kapsler - tages om morgenen
  • Melatonin 0.5 mg sublingual tablet (lægges i kind-hulen og opløses langsomt) - tages ved sengetid efter behov

    Den opfølgende telefon konstulation koster 95GBP (ca. 1000 kr.)

    Regningen på ovenstående præparater har jeg lige modtaget i dag og det løber op i EUR 559,20 - ca. 4.200 kr. for 6 måneders  behandling (jeg har bestilt ekstra 100 melatonin tabletter i f.t. hvad jeg plejer at få)

    Det er ikke billigt - og jeg har været ekstra uheldig mht. omkostningerne denne gang, fordi jeg troede jeg kunne spare penge ved at drage til Tyskland - dyre lærepenge (så kan I andre spare dem :-) )

    "Af skade bliver man klog - sjældent rig" ;-)

    Jeg vil ønske jer en rigtig hyggelig Jul og et godt og lykkebringende Nytår - vi "ses" i 2016









6 kommentarer:

  1. Hej
    Tak for informativ blog.
    Føler du at du er kommet i mål med dine hormonværdier nu, eller har du stadig symptomer ?
    Hvor mange mg er der i en pump af hemholdsvis progesteron og østriol ?
    På forhånd tak
    L 🐣

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej L

      Velkommen til min blog :)

      Jeg fylder snart 50 og dermed er jeg jo fra naturens side "ustabil" mht. de hormonelle værdier.
      Så jeg vil ikke sige at jeg er "kommet i mål" - og det tror jeg faktisk heller ikke man kan komme, idet hormonerne jo flukterer op og ned gennem døgnet, dage, uger mv.

      Men jeg har opnået en forbedring af min livskvalitet - jeg får fx. ikke længere migræneanfald, døjer ikke med hudkløen, hjertebanken er kraftigt reduceret osv.

      Creme-hormonerne kommer i beholdere af enten 100g el. 50g - afhængig af hvad lægen ordinerer

      God Påske

      Smil fra Maibritt

      Slet
  2. Hej Majbritt
    Jeg er journalist, hedder Mikkel Krause og arbejder lige nu på at forberede en DR2-udsendelse, en temalørdag, om hormoner. Jeg vil meget gerne tale med dig om dine erfaringer - og håber du vil sende dit nummer eller emailadresse til mi på: mkj@dr.dk

    venlig hilsen

    SvarSlet
  3. Hej Maibritt. Tak for godt indlæg. Jeg finder bioidentisk hormonbehandling enormt spændende og er derfor nysgerrig, om du stadig er i behandling og glad for det? Jeg er 59 år, kom i overgangsalderen for 2½ år siden- og har bare alle glæderne- vægtøgning, hedeture, aldeles ligeglad med sex :-( - dog ikke dårligt humør. Er du tilfreds med din engelske læge- eller skal man helt til USA for behandling? Mange hilsner Lise

    SvarSlet
  4. Hej Majbritt.
    Læser dine gamle opslag og ser, at du har kløet på hele kroppen. Det har jeg nu gjort i 8 måneder og ingen kan finde ud af hvad det er.... Har nu fået taget min hormontal som umiddelbart er ude af balance. Er startet på cremer, men får det faktisk ret dårligt af dem. Kan man på nogen måde kontakte dig, et andet sted end her, og spørge dig om noget?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej med dig

      Skriv evt. din mail adr. - el. dit Facebook navn - så kontakter jeg dig

      Smil fra Maibritt

      Slet