Søg i denne blog

torsdag den 3. december 2009

3/12-09 Lægen i New York

Mandag d. 16. november 2009 kl. 9 mødt jeg op på klinikken i New York til div. blodprøver.

Sygeplejersken trak 10 glas blod - hvoefter jeg fortsatte til næste test.
Her skulle jeg måles, vejes, BMI og bodymassindex-chek, knoglescanning af hånden, hud-elasticiteten chekkes, lungefunktionstest, muskelkraft, blodtryk og så er der sikkert nogle tests jeg har glemt.

MEN - jeg blev kigget godt efter "i sømmene"!

Onsdag d. 18. skulle jeg mødes med lægen og ha' svar på mine prøver samt ha' lagt en plan for min evt. behandling.

Lægen og jeg havde en samtale som varede ca. 3 timer! (DET har jeg da aldrig oplevet i Danmark).
Han udspurgte mig grundigt om mit generelle helbred og mine oplevede symptomer.

Han forklarede mig om det hormonelle system, moder naturs orden, Melatonin, de forskellige østrogen varianter, Progesteron, testotoron, celler, molokyler osv. - til jeg var helt rundtosset.

Jeg stillede mange spørgsmål og fik svar.

Vi talte om medicinal industriens manglende vilje til at udvikle bioidentiske produkter - idet Medicinal Industrien kun er interesseret i at udvikle produkter man kan tage patent på.
Når noget er naturligt forekommende i naturen - så kan man ikke tage patent på det - og dermed er området uinteressant for industrien.

Så - istedet udvikler de div. syntetiske stoffer, som vi fylder vore kroppe med.

Østrogen-præparatet Primovera er et af de ældste stoffer på markedet - udvundet af urinen fra en gravid hoppe.
Heste - dvs. gravide hopper danner ét østrogen som ligner det menneskelige - men derudover danner de yderligere 7-8 andre østrogen-varianter som ikke optræder normalt i en menneskelig krop.
Disse fjernes ikke fra deres østrogen-præparater - så vi kvinder bliver behandlet med varianter som er fremmede for vores naturlige hormonelle system!??

Det giver jo ingen mening - og det burde ikke være tilladt!

"Min" læge var med i et råd under FDA (Federal Drug Administration - svarende til den hjemlige Sundhedsstyrelse) - og havde oplevet at medicinalindustrien havde lobbyister helt ind i dette råd.

Han havde arbejdet 20 år i det alm. sygehus-system - og de sidste 15 år på sin egen klinik - indenfor dette specifikke felt.

Jeg troede blot det handlede om "hormon-balancen" - men feltet kaldes i USA for "Anti-Age" - og hér har det hormonelle system nøglen til om alderdommen bliver god el. mindre god.

Jeg hørte om en undersøgelse foretaget på en stor gruppe hjemmeboende 90-årige sammenlignet med tilsvarende gruppe 90-årige som boede på plejehjem.

De blev undersøgt på alle leder og kanter - fra knogletæthed, kolesterol, muskelkraft til div. hormoner i systemet.

De ældre som fungerede godt havde et markant højrere nivesu af fx. hormonet Melantonin, DHEA, Pregnenolone (væksthormon) og øvrige kønshormoner.

Lægen forklarede at "Moder Natur" havde et formål med os mennesker - men kun frem til det fyldte 25. år - hvorefter vi havde tjent vores formål.
Dette formål er at reproducere os selv.

Han forklarede at vores immunsystem er på sit bedste indtil det fyldte 25. år - at det var årsagen til at så få børn og unge blev ramt at alvorlige sygdomme - de rammer mest efter 40 års alderen (selvfølgelig er der undtagelser!!)

Derfor kunne man ikke sige at der var "normale værdier" indenfor det hormonelle system når man var over 25 år - for disse værdier er blot udregnet som et gennemsnit af testede personer - uden at man kender det optimale niveau.

De normale værdier er faktisk blot et gennemsnit af forfalds-værdien vi oplever.

Jeg blev sat i behandling med 1 mg Melantonin, DHEA startende med 5 mg - og sluttende på 25 mg, samt ½ ml. progestron salve som påsmøres min overarm fra 15-28 dag i min cyklus.

Jeg startede med 5 mg. DHEA d. 21. november og er nu pr. 3. december trappet op til 25 mg.
Jeg har siden jeg begyndte på Melantonin - sovet som en STEN hele natten.

OH FRYD OH GLÆDE - kun de som har prøvet søvnløshed forstår til fulde min glæde over en hel nattesøvn.
Det er utroligt hvad det gør for ens velbefindende.

I aften skal jeg for første gang anvende Progesteron salven - og er spændt på effekten.
Vil jeg kunne mærke en forskel?

Jeg skal om ca. 1½ uge ha' taget blodprøver og resultaterne skal sendes til USA. Måske skal doserne reguleres.
Foreløbig skal jeg ikke behandles med østrogen el. testostoron.

Fortsættelse følger...... :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar